Monday, February 20, 2012

warkah untuk sahabat

Assalamualaikum w.b.t

sebenarnye sudah lama sekali aku ingin mencoret warkah ini buatmu.., sekadar ingin berkongsi cerita agar dikau tahu aku x pernah melupakan saat-saat manis tika kita bersama bergelar sahabat..ya sahabat disaat kita suka dan duka..aku rasa setiap manusia memiliki cerita tersendiri sama ada ianya pahit @ manis..yang pahit itulah digelar sebagai ujian dari yang maha esa..percaya @ tidak setiap ujiannya pasti ada jalan penyelesaian walaupun peyelesaian itu akan membuat salah 1 pihak merasa kecewa @ sebaliknya.. ok stop talking about it.. 



terimbau saat-saat keakraban kita di layar minda.., YAA!!! betapa aku kecewa atas segala yang terjadi yang sudah sedia maklum oleh dikau akan kebenarannya.. 


kalau ko masih ingat first ko hanta surat pada aku..,ko kate ahh,boring..chegu xde...tengok kertas tu teringt kat aku n then ko coretkan tulisan comel kau disitu..sejak tu kite same2 berutus surat..ahhh,kalau difikirkan lawak pulak rasenye..sampai Cik Z cemburu tgk kite berutus surat..kau tahu 1st time aku bace surat tu..aku senyum sorang-sorang.. ah kau kate aku gile sebab tetibe senyum sesorang.. aku masih ingat saat tu.. untuk pengetahuan ko, surat-surat tu masih ukuh di simpanan aku cuma ada 1 2 je yg terkoyak gare-gare kenakalan anak buah aku yang dah sepahkan segalanya..


kedua, kalau ko masih ingat waktu ko dan 2 sahabat kita yang mungkin sedia maklum ko kenal masak BBQ di rumah kau, ko cakap " jangan ajak fairuz. ya fairuz itu aku " saat tu aku rasa hati aku bagai disiat-siat oleh bilahan pisau yang tajam..terasa sakit yang teramat..

ketiga, masih ko ingat, aku juga suka akan novel..novel juga salah satu khazanah yang sangat ternilai yang aku suka membacanya...saat tu ko berkata kepada Cik M jangan mengkhabarkan itu kepada aku..,untuk pengetahuan ko setiap butir bicaramu , Cik M sentiasa beritahu pada aku..dan setiap kali cerita-cerita itu memecahkan gegendang telingaku hati aku terasa sesak dan sakit..sakit yang teramat..betapa saat itu aku merasa di dunia ini gelap tanpa cahaya..

ke4, jika kau masih ingat saat kita beristirehat sewaktu lepas menduduki peperiksaan PMR.., kita diminta guru untuk menolongnya..,dan aku turut sertai kalian.. sekali lagi hati aku tercalar oleh bicara yang lahir dari mulutmu.. " hishhh,x selesa la buat kerja,ade orang sebuk kat sini.." kalau ko perasan aku bingkas berdiri dan mengunderkan diri dari situ kerna aku x mahu ko lihat air mata yang bertakugan di kelopak mata gugur di hadapanmu.. ko tahu aku tahan air mata itu & akhirnya ia menitis di hati.. kenapa? kerana saat itu ramai sahabat bertanyakan aku.. dimana dirimu, kenapa x bersamaku..?? hati aku hancur luluh kerana perilakumu..

untuk pengetahuan ko, setiap butir bicaramu Cik M sering melaporkannya padaku dan aku pasrah atas segalanya..ini dugaan illahi yang harus aku jalani..walaupun peristiwa ini sudah mencecah 6 tahun lamanya namun aku masih terasa bahang kesakitannya..namun aku harus tabah..
dengan berkat kesabaranku Allah membuktikan aku difitnah, percayalah seandainya dikau tersiksa kerana apa yang mereka bicarakan soal aku, aku jua sama kerna aku bersahabat denganmu ikhlas kerana yang maha esa.. aku sudah lama memaafkan mu sahabat..doaku agar kau kekal bahagia sentiasa ku titip..

p/s : kepada sesiapa yang pernah merasa sakitnya fitnah itu..,bersabarlah.. merayu pada yang maha esa..,menangislah semahunya agar anda merasa selesa.. semoga Allah merahmati kehidupan kita semua.. Allah sentiasa mengabulkan permintaan hamba-hambanya yang teraniaya..

3 comments:

  1. huu...sedih, teringat kenangan lalu bersama si dia...

    http://blognasirhamzah.blogspot.com/2012/02/gambar-intiti-terakam-di-surau-lama.html

    ReplyDelete
  2. sedih jugakk.. saya follow blog ni

    ReplyDelete