Tuesday, February 21, 2012

bicara hati 1

kalau dahulu sering kita bicara soal hati
namun kini kita bersama sepi
membawa haluan sendiri

kalau dahulu segala cerita kita kongsi bersama
menangis ketawa bersama
tapi kini segalanya berubah
berubah secara tiba-tiba

tiada hipotesis yang indah bisa aku ungkapkan
terjentik dihati ya aku merindui tawamu
kerana aku masih setia disini

kalau dahulu tercipta hipotesis indah
kini aku cipta hipotesis duka
duka bersama luka tanpa bicara

walau ku tahu kau masih mencintaiku
namun bukan niatku untuk mencipta luka itu
aku percaya dikau pasti bahagia

kalau dahulu hatiku sering kau luka
membuat aku sedih hingga mengalir air mata
sesaat seperti nadi aku x lagi bergerak
seolah mati disitu

tetapi siapalah aku
manusia tanpa paras wajah yang jelita
hanyamampu ditaburi derita
sehingga menerbitkana air mata...

terima kasih cina

1 comment: