Friday, February 24, 2012

Bila April

demi cinta
relaku olah semula
saat mula bersua...
mlm yg kian larut waktunya
pesanan darimu aku trima
kau hadir meghulur salam perkenalan
saat aku mulai berduka

kian berganjak waktunya 
kau menyata buih2 cinta
demi dendam itu aku menerimanya
malangnya dirimu kerna aku bukan sang setia


ya di April itu bermula episod cinta
terkadang kita gembira & ada kala kita berduka
kasih di hati kian dibajai oleh benih2 cinta darimu
dendam yg dahulunya membara kian terhapus kerna hujan cinta

saat2 gema suara lunak, 
yg sering mempersoalkan kita
ada nada2 kepedihan yg kian menusuk
menari bersama aliran darah & 
meretakkan tulang rusuk
kian hubungan cinta antara kita
menjadi rapuh diawal usia 

kini kita bangkit
bagi memperbetul segala
agar hbgan yg kita bina x menjadi sia

kini kita kembali ceria menyambung episod cinta
cinta antara kita


ya cinta antara kita yg benihnya dari sekolah itu
yg ku gelar "sekolah cinta"
suka duka disitu kita lalui bersama
meredah segala liku-liku suka duka 
di dalam sebuah cinta.
kini hanya cintamu yg ada didada
kusemat,kusimpul rapi agar ia kekal abadi
selamanya..

p/s : aieyn-sigadiskecil.blogspot tu blog lame aku..

No comments:

Post a Comment