Monday, February 20, 2012

Warkah utk mr.k

Assalamualaikum

Warkah ini aku coretkan untukmu Mr.K agar dikau mengerti akan rasa hati ini, tika ini..,saat ini.aku sekadar ingin  meluahkan isi hati yg kini bersedih kerna mu Mr.K.. semoga engkau sudi membaca dan mengerti  apa isi yg ingin aku sampaikan...

9 april 2007  = jika masih kau ingat saat ni saat pertama kita berkasih..ya aku terima kau seadanya..ingat x mase tu kite same2 1 sekolah..Cuma berlainan kelas...aku x pernah melihat wajahmu namun hati polos tetap mahu menerimamu..

Aku memarahimu menarik tudungku..oh hodoh kelihatannya wajahku saat itu..selekeh bertudung senget kerna perilakumu..dengan api kemarahan aku memarahimu..oh,,aku terlihat dikau ketawa.. saat itu aku berkata " ad x guna punya lelaki "..sungguh saat itu aku x mengenalimu, walaupun kita berhubung selalu.. lucunya terasa bila mengimbau kembali saat itu..

setiap pagi nan hening kita pasti ketemu di sekolah hanya sekadar beberapa waktu untuk berkongsi cerita suka duka bersama..

adakah kau masih ingat malam majlis perpisahan pelajar SPM aku pergi bersama daus jiran di rumah seusia kita kerna kuatir memandu malam nan gelap..tika pulang kau ada diuar pagar sekolah..ya aku lihat terselit api cemburu di wajahmu..tapi aku sudah meminta izinmu untuk pergi bersama daus ke majlis itu..dan dikau mengizinkannya..ohhh!!!belum bersuami aku lagaknya seperti sudah bersuami kerna meminta izin darimu..aku x mahu engkau kecewa sayangku...


Kini usia perkenalan kita sudah bertahun lamanya.. 5 tahun .. wow lamanya..bermacam tragedi terjadi pada hubungan kita.. kini ingin sekali aku bercerita beberapa peristiwa agar kau kembali mengingati kenangan tika kita bersama dahulu...

  • masih kau ingat saat di library sekolah aku berkejaran bersama rakan..ahhh,sudah besar tapi masih kelihatan seperti keanakan..aku tahu saat itu kau tetawa geli hati melihat tingkahku dan mungkin jua turut malu kerna kau menjadi buah hatiku
  • tika di dewan di sekolah aku terdengar berita kau mencurangiku..dikau keluar bersama gadis..ya hafisah namanya..berita itu aku dengar dari sahabat kita sendiri..masihkah kau ingat saat itu..ohh,x kuduga kau menipu aku sedemikian rupa..sebelum berita itu terbongkar kita bersama melawan pandangan untuk melepaskan rindu yang terbukam..saat itu hati berbunga gembira..namun diragut oleh persoalan yg melukakan jiwa..

Cik L : “ fairuz ko dengan erol dan putus ke?”
Aku   :  “eh xla,kenapa?” 
Cik L : “ aku ngat dah putus sebab erol keluar segamat dengan hafisah..ber2..macam happy  dorang aku tengok" 

Dan sebaik berita itu ku dengar, terus aku berlari ke belakang dewan dan setitik demi setitik air mata ku gugur bersama ditemani kelukaan hati..aku terlihat engkau mencari di mana aku..namun hati aku luka saat itu sayang...

  • masih kau ingat saat aku menyiapakan tugasan pendidikan seni visual di kelas seni reka tandamu ..saat itu kau sentiasa disisi menemaniku walaupun saat itu ade guru di kelasmu itu..ahhhh..,terbongkar sudah perhubungan kita hinggakan guru kelasku sendiri sering bertanya perkembangan cerita cinta kita..ohhh,sportingnya dia...masih kau ingat ustazah romzah selalu mengenakan kita..ohhh,,aku sering malu menjadi bahan tawa rakan sekelasku..tapi di dalam Maluku ada manisnya..
  • saat kita bergaduh kau pasti tunggu kehadiranku ku di koridor berhampiran dengan kelasku untuk cuba memperbaiki keadaan...namun aku sering mengelak..sedangkan dihatiku cukup bersyukur kerna kau ikhlas mencintaiku..
  • saat peperiksaan spm tiba, kau sering hadir ke rumah untuk mengulangkaji pelajaran bersama, namun rupanya itu alasan untuk kau sentiasa melihatku dihadapanmu.. saat masuk ke dewan aku tinggalkan pen,pensil diatas mejamu kerna kau dibelakang dan aku dihadapan..aku berika itu agar kau bisa menjawap peperiksaan dengan hati yang tenag dan semangat yang membara..
  • selepas spm hubungan kita retak dan saat itu aku x pernah gembira.. x lama kita bersama semula kerna iktan kasih yg terbina masih diizinkan oleh yg esa..
  • pernah 1 ketika kau Nampak Mr.Z mengiringiku ketika pulang dari sekolah..aku lihat ada api cemburu di wajahmu..pulang daripada itu kita bergaduh besar..pernah aku berjalan ke kelas, ku lihat kau berjumpa Mr.Z dan minta dia agar  x menggangguku lagi..oh..kau berani tetapi dipandangan insan lain mereka kata kau bodoh kerna seorang wanita kau sedia mempertahankan cinta..
  • kau terpilih ke PLKN dan selama itu aku menunggumu setiap sabtu dan ahad kerna saat itu kita bisa berhubung..saat itu aku bekerja di kedah dan k au sentiasa cemburu hubungan akrabku bersama seorang jejaka “along”..namun aku tahu itu kerna kau menyayangiku...kau tahu selama itu aku merinduimu..rindu mahu berkongsi cerita denganmu..rindu mahu berbicara denganmu..
  • seusai itu kita jarang sekali bersua kerna kita berdua sibuk bekerja.. saat aku masuk ke giatmara umi ya seorang wanita yang tinggal di halamanmu mengetahui hubungan kita..dia juga menyokong perhubungan kita..
  • masih kau ingat kita pernah bergaduh kerna facebook.. ya kern muka buku.. kerna kau cemburu aku miliki seorang adik angkat yg belajar bersama di poli..tapi aku memberitahumu dahulu dan kau x dapat menerima itu..maaafkan aku sayang..aku sekadar membantu juniorku untuk berjaya..aku sekadar berkongsi ilmu di dada agar x loket bercerita perihal pelajaran..namun kau salah menganggap itu..
maaf, masih terlalu banyak perkara yang terjadi pada hubungan kita..namun aku hanya mencoret sedikit cuma.

kini...

kau kembali menggores hati kecilku..luka kerna dikau x setiaseperti dahulu..andai si dia x menghubungiku pasti aku berterusan ditipu olehmu..oh..x  kuduga jarak juga memisahkan kita jua memisahkan cinta kita..hati aku luka sayang..menitis laju air mata ini mengingati sikapmu..sungguh tegarnya hatimu melukaiku..bertahun2 bercinta ini yang kau balas padaku.. kerna terluka aku rebah namun aku gagahkan untuk terus berdiri..lemah x berdaya rasanya hati ini..hanya tuhan yg tahu sungguh pelbagai cobaan dan dugaan dalam perhubungan kita..sungguh perit aku rasa saat ini..

Semoga dikau bahagia..aku terima segalanya..sudah ketentuan illahi aku diduga begini..terima kasih sayangku kerna sudi mengasihiku selama ini..sudah suratan takdir begini jadinya..hati aku x tegar untuk melihat pemergianmu sayang.. terima kasih cinta..

Yesterday
Musliha Zulkefle
salam .. bleh sye th .. awk da brapew? lame couple ngn khairul azahar .. sye cume nak th ..
Ct Fairuz Ain
wsalam.. tahun depan dah 5 tahun..knape ye..? awak kenal die ye... mcm ne leh knal die ye...
Musliha Zulkefle
kenal ain .. sy kenal sgt2 dye .. sye xsngkew ktew brkngsi qaseh .. byk bnde sye nak ckp ngn wak ,, firstly .. sye xsngkew awk pon couple ngn dy,smlm bwu twerkantoi .. bwu sye th sgalenya .. khairul2 sye xsngkew .. dy sngp tpu sye .. tpu awk .. enth xth nak ckp mcm mane ain ngn awk .. tp? jgn salakan dye .. dy ade sebb nk buat cm t2 .. pe motif dye sye pon xth .. ckp la ngn dye elok2 .. sbb sy da xnk dgr ap2 penjelasan lg .. dr dy lg ..
Musliha Zulkefle
20:03
sy doakan kebahagian awk ngn dye ,, selamat berbahagia ain .. awk lbeh memerlukan dye dr sye .. hbngn wak lbeh lame dr sye .. dn sye xde hak nak rampas kebahgn wk,, n xde niat nak rosakn hbngn kamu ber2 .. mulai ari ni ,, khairul milik awk .. ain .. awk jge la dy baek2 tok sy ..

untuk Mr.K harus kau tahu aku ikhlas mencintaimu Selama ini..,x pernah terduga ini akan berlaku pada perhubungan kita..terima kasih kerna melukakan ku..

warkah ini ikhlas untukmu Mr.K dari aku AIN
p/s ---> sebenarnye warkah ni adas di blog lama aku..sengaja aku copy semula sebab warkah ini bermakna...biarlah derita itu pergi bersama alirang sungai yang x mungkin akan berpatah kembali...

1 comment:

  1. wkwkwkwk.... sungguh malang nasib kau ye? xixixi... punya derita nak perlu di inget ye, masih banyak tuch... kesenangan untuk kita ambil dalam menjalani kehidupan ini, baca sholawat, tak perlu hati ini sakit, karena nafsu cinta pada manusia, usah-lah kau tangisi kisah kasihmu itu aieyn, masih banyak yang lebih baik, dan menerima kamu apa adanya, iya? keep your spirit because Allah always look to your heart, ^_^

    ReplyDelete