Thursday, July 18, 2013

rintihan sang hati part 1

assalamualaikum w.b.t


sungguh hati ini sedih, sungguh hati ini merintih, sungguh hati ini pilu
manusia dan rasa kecewa sungguh sepeti mata jahitan yang dimatikan..
sukar untuk dipisahkan andai tiada jalan penyelesaian...
saat tertusuknya jarum di jari, terasa ianya pedih,
tidaklah ia sepedih luka dihati yang kian terguris..
terguris kerana manusia
terguris kerana perilaku manusia
terguris kerana kata-kata manusia

disana kelihatan bulan yg bersinar indah
bintang yang berkelip ceria
namun hatiku masih lagi berduka
berduka kerana manusia

oh manusia,
mengapa aku disiksa
mengapa aku kau beri derita..
mengapa aku kau sering persia..

berfikir mahu melangkah pergi
aku mengumpul semangat yang hanya berbaki sisa
sisa-sisa yang telah engkau persia
cuba aku kumpelkan semula untuk mengejar sebuah bahagia..

ya Allah,
tika hambamu merintih lirih
hanya padamu tempatku mengadu
pedih, pilu yang kau uji
aku terima dengan rela hati

subhanallah sungguh siksa rasanye kecewa itu
kecewa yg sering  berbaur duka
namun aku redha atasketentuannya
kerana ianya diuji oleh yang esa...

No comments:

Post a Comment