Friday, March 22, 2013

make-up oh make-up

assalamualaikum w.b.t

make up oh make up entry aku untuk kali ni.. "

actually aku bukan seorang wanita yang terlalu taksub pada make-up ni..cukup sekadar foundation,bedak n lip balm sudah..
pada mulanya aku sendiri kuatir macam mana nak tutup cela-cela kat muka aku ni..dah macam2 foundation aku cuba tapi hasilnya, muka aku cepat berminyak..then for the last times aku try produk ni..dan alhamdulillah okay.. ( tersenyum )


1. maybelline clear smooth 8-in-1 bb cream

Ini merupakan produk pertama yang aku cube..hasilnya, muke aku still berminyak tambah-tambah cuace sekarang panas..

                                   
2. silkygirl magic BB cream

Aku gune lagi bile keadaan terdesak..kenapa x terus pakai yang ni? sebab actually muke aku cepat berminyak..produk ni bg aku x dapat tutupi minyak yang merajai muke aku ni..lagi 1, die boleh cover cela di muka dalam 30% sahaja..bagi aku la..ianya bergantung pada individu jugak.. :)

                 Meiko Naturactor 100% Original - Made in Japan
3. Meiko Naturactor made from japan.. 

Pada mulenye hati aku tertarik dengan produk ni..seriess produk ni memang tersangat lah okay..tapi pastikan korang beli yang original okay.. kebanyak penjual on9 jual dalam lingkungajn rm45-rm60.. tapi hasil research aku, ade 1 page yang jual sedikir murah..around rm38 dan rm40, pening jugak aku nak beli sampai rm50 sebab ade jugak penjual yg nak untung lebih.. tambah2 golongan student macam aku ni..mane la ade duit yg banyak..
selama aku gune produk ni ianya mampu bertahan sehingga 12jam..lame kan..cela2 kat muke aku ni dapat ditutup 90%..kalau duduk dekat2 baru nampak sikit-sikit parut yang ade ni tau..
bagi yang ade masalah kulit macam aku korang aku syorkan gune produk ni..tapi if ade yg better than this produk x salah korang shared pendapat korang kat aku kan.. :)

TAPI!!! TAPI!!! TAPI!!!

pastikan yang original okay..ori dari JAPAN..ade jugak yang ori dari china tapi hasil kajian aku, ade yang kate bile die gune yang ori dari china muke die naik white head makin banyak..berbeza masa die gune yang original made from japan..tu yang kite harus waspada sebelum beli sesuatu produk..al maklum la barang ciplak banyak sekarang ni...original produk from JAPAN ade 5 color sahaja okay..diingatkan lagi 5 color sahaja..tapi if original dari china color yg ditawarkan lebih banyak..
kenapa produk dari china jauh lebih murah?
sebab nilai matawang dorg jauh lebih murah berbanding negara JEPUN.. x semestinya barang dari china je mesti tiruan..x jugak kan..

okay aku bagi link page yang korang boleh tengok produk2 the best kat dorg ni..tapi ingat pastikan original
sure korang akan berpuas hati.. :) hehe.. 

6 comments:

  1. Replies
    1. sekarang sy gune naturactor cover face..dah 2 bekas habis n series berpuas hati dengan produk ni..tengah terik matahari kulit tetap x berminyak teruk macam yg sebelum2 ni..try la.. hehe

      Delete
  2. http://belogzeera.blogspot.com/2013/02/universal-studio-singapore.html follow my post & leave ur comment..

    ReplyDelete
  3. wah...cm nk try je...urmmm servey2

    ReplyDelete
    Replies
    1. cube jgn x cube..naturactor ni bagus.. :)

      Delete
    2. cube jgn x cube..naturactor ni bagus.. :)

      Delete